Ensino híbrido como ferramenta de incentivo à leitura dos clássicos da literatura no ensino médio
Blended learning as a tool to encourage reading classics in high school
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v51i1.3191Abstract
Considering the low indicators of literary literacy of high school students (FAILLA, 2016), the aim of this study was to investigate if the contributions of hybrid education can influence the formation of readers in this school stage. The theoretical support was offered by authors who reflect on the importance of reading classical works and on hybrid teaching. The methodological option was for a case study, an intervention carried out in two rooms of a public school in the interior of São Paulo, with reading activities on Jorge Amado’s novel Capitães da Areia, developed with the support of hybrid teaching. This hybrid methodology resulted in a high involvement with reading, a relevant satisfaction of the students with the developed activities and with the more participatory forms of assessment and an intense involvement in games and debates.
Keywords: the teaching of reading; high school; classical books; hybrid teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A aprovação dos artigos para publicação implica na cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação nesta revista. O(s) autor(es) autoriza(m) o Grupo de Estudos Lingüísticos do Estado de São Paulo (GEL) a reproduzi-lo e publicá-lo na revista Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), entendendo-se os termos "reprodução" e "publicação" conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O(s) autor(es) continuará(rão) a ter os direitos autorais para publicações posteriores. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (www.gel.org.br/estudoslinguisticos), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem o consulta. Essa autorização de publicação não tem limitação de tempo, ficando o GEL responsável pela manutenção da identificação do autor do artigo. Casos de plágio ou quaisquer ilegalidades nos textos apresentados são de inteira responsabilidade de seus autores.