A escrita literária na Educação de Jovens e Adultos
Literary writing in Youth and Adult Education
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v51i1.3290Abstract
This article aims to present initial reflections of an ongoing doctoral research about literary writing as a didactic resource applied to high school students (Youth and Adult Education) in a public school in the state of São Paulo. Some writing practices were proposed by the teacher-researcher that presupposed a dialogue with a classic literature work in order to analyze the responsive actions of students. Authors such as Cosson (2011, 2017), Rouxel (2013), Martins (2006) and Candido (1995) contributed to the reflection and development of the entire work. For the analysis of the students’ texts, a dialogical perspective of language was used, based on Bakhtin (2011), seeking to understand how students respond to the discourses and aesthetics present in the literature works.
Keywords: literary writing; literature teaching; dialogism.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A aprovação dos artigos para publicação implica na cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação nesta revista. O(s) autor(es) autoriza(m) o Grupo de Estudos Lingüísticos do Estado de São Paulo (GEL) a reproduzi-lo e publicá-lo na revista Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), entendendo-se os termos "reprodução" e "publicação" conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O(s) autor(es) continuará(rão) a ter os direitos autorais para publicações posteriores. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (www.gel.org.br/estudoslinguisticos), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem o consulta. Essa autorização de publicação não tem limitação de tempo, ficando o GEL responsável pela manutenção da identificação do autor do artigo. Casos de plágio ou quaisquer ilegalidades nos textos apresentados são de inteira responsabilidade de seus autores.