Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 2 (2021)
Vol. 50 No. 2 (2021)
Published:
2021-07-23
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
458-464
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3149
Apresentação
Mariana Luz Pessoa de Barros
465
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3150
Artigos
Resignifying academic engagement through literacy practices of gamification
Gabriel Guimarães Alexandre
466-484
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2992
Brazilian Portuguese relative clauses: resumptive and chopping structures
Jaqueline Marinho Pinheiro de Almeida, Heloisa Lima Salles
485-503
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2936
Adversative insubordinate conditional constructions in Brazilian Portuguese
Camila Pires Alves, Flávia Bezerra de Menezes Hirata-Vale
504-522
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2986
Entre a saúde e a estética: a constituição de sentidos em capas de revista masculina
Camila Pires Alves, Carolina de Paula Machado
523-538
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3015
Discourses of the human sensitivity to the animal cause
Manoel Sebastião Alves Filho
539-557
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2911
Michaelis: a view on four bilingual school dictionaries
Fábio Henrique de Carvalho Bertonha, Claudia Zavaglia
558-578
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3067
The emergence of the subschema [V_que] in the conditional connectors network
Camila Gabriele da Cruz Clemente
579-596
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3038
Negative terminological definitions: a necessary evil?
Ivanir Azevedo Delvizio, Francine de Assis Silveira
597-616
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2944
An analysis of the short film Nina Bonita: the meaning effects generated by the multiple languages of the animation genre
Jaciluz Dias, Marta Cristina da Silva
617-636
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2963
Unidades pluriverbales en diccionarios: aspectos teóricos y metalexicográficos en publicaciones españolas del siglo XX
Roosevelt Vicente Ferreira, Renato Rodrigues-Pereira
637-652
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2982
A díade formação-atuação do tradutor-intérprete de Libras para o contexto educacional
Priscila Regina Gonçalves de Melo Giamlourenço, Cristina Broglia Feitosa de Lacerda
653-668
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3135
Didactic practice: between programming, manipulation, and adjustment
Eliane Soares de Lima
669-684
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2869
Leprosy: a successful terminological intervention case?
Márcia de Souza Luz-Freitas, Pâmela Teixeira Ribeiro
685-705
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2954
The theory of enunciative operations in textual production: rewriting of a fairy tale by elementary school students I
Marlene Aparecida Viscardi Mantovani, Marilia Blundi Onofre
706-720
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2964
Collective authorship and literary genres: Socrates’ philosophical conceptions analyzed from the perspective of textual criticism
Marcelo Módolo
721-732
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3051
Classification of indigenous origin names of the municipalities of São Paulo state
Eduardo de Almeida Navarro
733-752
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2865
Semiotics, Enunciation and the Discourse on Internet: the experience of an online course
Ana Carolina Cortez Noronha
753-767
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2901
The gender proposal of writing and the responsive act in the editorial themes of ENEM: dialogue and discourse in the proposal of writing
Cláudia Oliveira, Camila Ludovice, Ricardo Wotckoski
768-785
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2872
Functional analysis of the Ablative case in Western Armenian language
Deize Crespim Pereira, Sarkis Ampar Sarkissian
786-808
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2929
Fixation, idiomaticity and compositionality: the phraseological unit deixar a poeira baixar in Portuguese
José Roberto Prezotto Júnior
809-828
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2959
Interdiscurso, intertexto e práticas interpretativas: os processos de incorporação nas desnotícias
Karina Rocha Campos, Jean Cristtus Portela
829-849
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2994
Orality as digital content in graduation: an experience with podcasts in times of remote teaching
Hélio Rodrigues Júnior, Hélio da Guia Alves Junior
850-869
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3021
The verbs “lembrar(-se)” and “esquecer(-se)”: a variationist study
Kátia Roseane Cortez dos Santos
870-892
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3081
The variation between mas and só que in the Brazilian Portuguese varieties of Nova Iguaçu and Rio de Janeiro
Rogério Santos Júnior, Juliana Barbosa de Segadas Vianna
893-911
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2960
Book, quires, and single sheets: a philological study of registry and City Council archive inventory in Santana de Parnaíba (1764)
Ivan Douglas de Souza
912-929
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2895
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
280
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
266
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
238
Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
197
Língua, linguagem e fala na “Teoria do Valor” de Ferdinand de Saussure
148
Developed By
Open Journal Systems