Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 2 (2018)
Vol. 47 No. 2 (2018)
Published:
2018-10-17
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
274-278
PDF (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Carlos Eduardo Mendes de Moraes
279-280
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
281-291
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Uses of commas in the beginning of Junior High School: distribution and evidences of prosodic characteristics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2004
Tainan Garcia Carvalho
292-305
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L1
The pragmatic (in)flexibility in the child's speech and the errors in the language acquisition process
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2033
Irani Rodrigues Maldonade
306-318
PDF (Português (Brasil))
Educação Linguística e Multiculturalismo
Reference and stereotype in intercultural collaborative communication
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1997
Paola de Carvalho Buvolini Freitas, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
319-333
PDF (Português (Brasil))
Stereotypes in Teletandem learning mediation sessions
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2020
Ludmila Belotti Andreu Funo
334-351
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Língua Materna
Teacher planning from PNAIC/2013: revisiting studies on didactic sequences
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1928
Andréa Ramos de Oliveira, Ana Luzia Videira Parisotto
352-367
PDF (Português (Brasil))
Reading processes in construction: the articulation between grammar and text production
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2037
Marília Blundi Onofre
368-380
PDF (Português (Brasil))
Causality constructions usage from elementary education ll to college: from variation to topicalization of the conjunction “pois”
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2029
Marcelo Módolo, Alfredo Vital Oliveira
381-394
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
Needs analysis in High School integrated to Vocational Course in Computing at the Federal Institute of Acre
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2036
Cristiane das Neves
395-410
PDF (Português (Brasil))
Bulletin de Français Instrumental (1988-1991) e a legitimação do francês no campo universitário
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1932
Marcella dos Santos Abreu
411-424
PDF (Português (Brasil))
Filologia
The practice of the romance by Antonio da Fonseca Soares: ms. 2998 BGUC
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1986
Luís Fernando Campos D'Arcadia
425-434
PDF (Português (Brasil))
Reports of denunciation of the Metropolitan Curia of São Paulo: analysis of the use of diacritical signs in the writing of witchcraft processes
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2110
Marcelo Módolo, Helena de Oliveira Belleza Negro
435-445
PDF (Português (Brasil))
Filosofia da Linguagem
The authorship in the National System of Culture under the Bakhtinian perspective
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1916
Inti Anny Queiroz
446-461
PDF (Português (Brasil))
The architectural of the musical genre sertanejo: comparing statements present in the book Bem Sertanejo
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2021
Maria Sueli Ribeiro da Silva
462-473
PDF (Português (Brasil))
Derrida and Structural Linguistics – a reading of chapter 1 of Gramatology
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2058
Alcides Cardoso dos Santos
474-484
PDF (Português (Brasil))
Stylistics and Style in the Bakhtin Circle and the Idealism: a comparative study between the dialogical and monological basis in Linguistics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1914
Taciane Domingues
485-500
PDF (Português (Brasil))
Refraction practices, refraction of a practice: discoursive genres and its textual readings
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2051
Marco Antonio Villarta-Neder
501-518
PDF (Português (Brasil))
Funcionalismo
Rhetorical relations and types of arguments: a study of the possible correlations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1935
Juliano Desiderato Antonio, Virginia Maria Nuss
519-531
PDF (Português (Brasil))
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
Technologies and the intercultural communication in foreign language teaching/learning and teachers’ education
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2054
Daniela Nogueira de Moraes Garcia, Micheli Gomes de Souza
532-542
PDF (Português (Brasil))
Linguística de Corpus
Production of corpus-based didatic activities in English focusing written production
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2015
Mayra Aparecida dos Santos
543-556
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
Telegrams and ‘telegraghic speech’
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1936
Lou-Ann Kleppa
557-572
PDF (Português (Brasil))
Tradução
Translation in the area of Organic Chemistry: from adaptation to literal translation
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2050
Paula Tavares Pinto, Marcelo de Freitas Lima
573-585
PDF (Português (Brasil))
The tense choices and the creation of meanings in Água Viva, by Clarice Lispector and in two of its English translations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1966
Sandra Regina Fonseca Moreira
586-601
PDF (Português (Brasil))
Jakobson's intersemiotic translation revisited and a small analysis of Asterix comics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1953
Adriano Clayton da Silva
602-614
PDF (Português (Brasil))
Meaningful words of Clarice Lispector extracted from two books of the author and characteristics of normalization in their respective translations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1926
Thereza Cristina de Souza Lima
615-626
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
203
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
166
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
138
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
137
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
114
Developed By
Open Journal Systems