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Vol. 47 No. 2 (2018)
Vol. 47 No. 2 (2018)
Published:
2018-10-17
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
274-278
PDF (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Carlos Eduardo Mendes de Moraes
279-280
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
281-291
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Uses of commas in the beginning of Junior High School: distribution and evidences of prosodic characteristics
Tainan Garcia Carvalho
292-305
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2004
Aquisição de Linguagem: L1
The pragmatic (in)flexibility in the child's speech and the errors in the language acquisition process
Irani Rodrigues Maldonade
306-318
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2033
Educação Linguística e Multiculturalismo
Reference and stereotype in intercultural collaborative communication
Paola de Carvalho Buvolini Freitas, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
319-333
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1997
Stereotypes in Teletandem learning mediation sessions
Ludmila Belotti Andreu Funo
334-351
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2020
Ensino de Língua Materna
Teacher planning from PNAIC/2013: revisiting studies on didactic sequences
Andréa Ramos de Oliveira, Ana Luzia Videira Parisotto
352-367
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1928
Reading processes in construction: the articulation between grammar and text production
Marília Blundi Onofre
368-380
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2037
Causality constructions usage from elementary education ll to college: from variation to topicalization of the conjunction “pois”
Marcelo Módolo, Alfredo Vital Oliveira
381-394
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2029
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
Needs analysis in High School integrated to Vocational Course in Computing at the Federal Institute of Acre
Cristiane das Neves
395-410
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2036
Bulletin de Français Instrumental (1988-1991) e a legitimação do francês no campo universitário
Marcella dos Santos Abreu
411-424
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1932
Filologia
The practice of the romance by Antonio da Fonseca Soares: ms. 2998 BGUC
Luís Fernando Campos D'Arcadia
425-434
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1986
Reports of denunciation of the Metropolitan Curia of São Paulo: analysis of the use of diacritical signs in the writing of witchcraft processes
Marcelo Módolo, Helena de Oliveira Belleza Negro
435-445
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2110
Filosofia da Linguagem
The authorship in the National System of Culture under the Bakhtinian perspective
Inti Anny Queiroz
446-461
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1916
The architectural of the musical genre sertanejo: comparing statements present in the book Bem Sertanejo
Maria Sueli Ribeiro da Silva
462-473
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2021
Derrida and Structural Linguistics – a reading of chapter 1 of Gramatology
Alcides Cardoso dos Santos
474-484
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2058
Stylistics and Style in the Bakhtin Circle and the Idealism: a comparative study between the dialogical and monological basis in Linguistics
Taciane Domingues
485-500
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1914
Refraction practices, refraction of a practice: discoursive genres and its textual readings
Marco Antonio Villarta-Neder
501-518
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2051
Funcionalismo
Rhetorical relations and types of arguments: a study of the possible correlations
Juliano Desiderato Antonio, Virginia Maria Nuss
519-531
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1935
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
Technologies and the intercultural communication in foreign language teaching/learning and teachers’ education
Daniela Nogueira de Moraes Garcia, Micheli Gomes de Souza
532-542
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2054
Linguística de Corpus
Production of corpus-based didatic activities in English focusing written production
Mayra Aparecida dos Santos
543-556
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2015
Neurolinguística
Telegrams and ‘telegraghic speech’
Lou-Ann Kleppa
557-572
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1936
Tradução
Translation in the area of Organic Chemistry: from adaptation to literal translation
Paula Tavares Pinto, Marcelo de Freitas Lima
573-585
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2050
The tense choices and the creation of meanings in Água Viva, by Clarice Lispector and in two of its English translations
Sandra Regina Fonseca Moreira
586-601
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1966
Jakobson's intersemiotic translation revisited and a small analysis of Asterix comics
Adriano Clayton da Silva
602-614
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1953
Meaningful words of Clarice Lispector extracted from two books of the author and characteristics of normalization in their respective translations
Thereza Cristina de Souza Lima
615-626
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1926
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