Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 2 (2017)
Vol. 46 No. 2 (2017)
Published:
2017-11-21
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
405-410
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Carlos Eduardo Mendes de Moraes
411-412
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
413-431
PDF (Português (Brasil))
Análise da Conversação
Interactive frames and discursive topic management in a community of practices of aphasics and non-aphasics
Caio Mira
432-447
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1590
Aquisição da Escrita
Registration of nasal coda in the first year of elementary school
Simone Rizzatto Albertini
448-456
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1751
Aquisição de Linguagem: L1
The steps of meaning construction by children and their interlocutors in an enunciative scenary
Suzana Rosa de Almeida, Juliana Perez Kiihl
457-468
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1573
Word order comprehension by children acquiring BP
Leticia Schiavon Kolberg
469-481
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1604
About the language and speech dichotomy and errors in the language acquisition process
Irani Rodrigues Maldonade
482-492
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1696
Inter and Intra-variability in the phonological development of singletons and twins
Maria de Fatima de Almeida Baia
493-504
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1748
Educação Linguística e Multiculturalismo
Who is / should be the teacher of the indigenous school: an introductory discussion
Letícia Fraga
505-515
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1754
Ensino de Língua Materna
The Portuguese textbook: new possibilities of approach to teaching syntax
Adriana Aparecida Silva
516-528
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1550
Analysis of a textual production proposal in EJA – Mundo do Trabalho [EJA – World of the Work] didactic material
Karen Dias de Sousa
529-539
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1571
Grammar teaching in the first years of elementary school
Ana Luzia Videira Parisotto
540-549
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1627
Teachers of native and foreign language in technological society: current perspectives and market trends
Maria Helena da Nóbrega
550-560
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1742
Reflections on language policy and language teaching: language settings that guide undergraduate students
Djane Antonucci Correa
561-576
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1743
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
Integrated skills: historical and theoretical perspective and operationalization in Celpe-Bras exam
Maria Gabriela Silva Pileggi
577-592
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1677
Formação de professores e ensino de Português como Língua Adicional
Juliana Bertucci Barbosa, Deolinda de Jesus Freire
593-602
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1721
Filologia
The representation of the diacritics in seventeenth century spellings
Helena de Oliveira Belleza Negro
603-614
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1620
Livros de mão da tradição de Gregório de Matos e Guerra: a encenação de referenciais discursivos no aparato didascálico e a legibilidade doutrinal dos poemas
Marcello Moreira
615-624
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1747
Filosofia da Linguagem
The architectonic concept in Bakhtin's theory: historiographical, philosophical and dialogic approach
Inti Anny Queiroz
625-640
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1506
Bakhtin Circle and the German Idealism: relations between thought and language
Taciane Domingues
641-654
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1642
Funcionalismo
The evidential conditional value in journalistic domain
Fabiana Pirotta Camargo Lourenço
655-669
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1684
Letramentos
Analysis of the competence matrix in a real application of the São Paulo State Secretary of Education evaluation program of Portuguese language Learning Evaluation as a Process
Michelle Souza Prado, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
670-685
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1689
Libras
Sociolinguistics reflections on Libras – Brazilian Sign Language
Angelica Rodrigues, Anderson Almeida-Silva
686-698
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1673
Neurolinguística
The use of narratives as a method for comprehension assessment in aphasia
Sabrine Amaral Martins
699-714
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1514
The so-called “telegraphic speech” and its relation with the word finding difficulties: a reflection from the utterances of two non-fluent aphasic subjects
Arnaldo Rodrigues de Lima, Rosana do Carmo Novaes Pinto
715-729
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1624
Word Finding Difficulties: inferences from a qualitative analysis of interviews with aged individuals
Larissa Picinato Mazuchelli
730-744
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1660
Individual variations in the linguistic-cognitive processes of normal or pathological aging: Each case is a different one
Rosana do Carmo Novaes Pinto
745-759
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1782
Paraphasia, paralexia and their relationship with Word Finding Difficulties
Thalita Cristina Souza-Cruz, Diana Michaela Amaral Bocatto
760-773
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1800
Políticas Linguísticas
Teaching practices and entrance examinations: (im) possible dialogues
Ester Machna de Mendonça
774-786
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1581
Tradução
Presence of Black English Vernacular in Afro-American Literature
Laura de Almeida
787-799
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1712
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
280
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
266
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
238
Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
197
Língua, linguagem e fala na “Teoria do Valor” de Ferdinand de Saussure
148
Developed By
Open Journal Systems