Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 1 (2021)
Vol. 50 No. 1 (2021)
Published:
2021-04-29
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3128
Comissão Editorial
1-7
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3129
Mariana Luz Pessoa de Barros
8-9
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Present of the indicative usage: Theoretical reflections and a didactic proposal for a contemporary language study
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2899
Regislene Dias de Almeida
10-23
PDF (Português (Brasil))
The pedagogical coordinator’s work during the Collective Pedagogical Work Hour: a look at in-service teacher education
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2863
Neuraci Rocha Vidal Amorim, Lília Santos Abreu-Tardelli
24-41
PDF (Português (Brasil))
A vida em “Cenários”: “não, não é bem isso”
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2913
Ivânia Campigotto Aquino, Gisele Benck de Moraes
42-56
PDF (Português (Brasil))
The emergence of cultural issues in teletandem: perspectives and reflections
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3001
Paola de Carvalho Buvolini, Katia Rodrigues Mello Miranda, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
57-73
PDF (Português (Brasil))
As memórias e a instabilidade genérica: considerações acerca dos diferentes modos de inserção do tempo no processo constitutivo de memórias de professoras
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2898
Orasir Guiherme Teche Cális
74-90
PDF (Português (Brasil))
Portuguese conjuncture and subordinate loans in Nheengatu
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2928
Gláucia Vieira Cândido, Aline da Cruz, Giovana Alves de Oliveira
91-107
PDF (Português (Brasil))
Verbally based discourse markers: two hypotheses of language change in usages of the verb “crer” (to believe)
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3056
Lucas Borel Cristiano, Solange de Carvalho Fortilli
108-125
PDF (Português (Brasil))
Embodied actions and turn-taking in an interaction between therapist and child with Autistic Spectrum Disorder (ASD)
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2912
Fernanda Miranda da Cruz, Ana Caroline Lopes Gomes Guerra, Ana Carina Tamanaha, Jacy Perissinoto
126-143
PDF (Português (Brasil))
From official guidelines to practices in municipal schools in Rio de Janeiro: an investigation into the teaching of the linguistic/grammatical component
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2989
Luiz Felipe da Silva Durval
144-162
PDF (Português (Brasil))
Discursive alchemy in inquisitorial processes: the crossing of the voices of the notary and the visitor in confessions
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3064
Gabriele Franco
163-175
PDF (Português (Brasil))
Delusional speech in schizophrenia and the strangeness effect
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3079
João Pedro Souza Gati
176-188
PDF (Português (Brasil))
Exploring Latin’s verbal paradigm: vocabulary items and morphological operations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2951
Lydsson Agostinho Gonçalves, Paula Roberta Gabbai Armelin
189-206
PDF (Português (Brasil))
Post-constructionalization constructional change of a gente and você in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3013
Sebastião Carlos Leite Gonçalves, Marcelo Henrique Vieira de Faria
207-226
PDF (Português (Brasil))
Saberes docentes no Ensino de Português Língua Estrangeira: proposta para ação pedagógica
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2902
Marina Ayumi Izaki Gómez
227-242
PDF (Português (Brasil))
Methodological principles for the detection of digital communication neologisms
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2961
Ana Maria Ribeiro de Jesus
243-261
PDF (Português (Brasil))
The citation in scientific texts: a semio-historiographic analysis of the argument of influence
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2945
Patricia Veronica Moreira, Flavia Karla Ribeiro Santos, Jean Cristtus Portela
262-280
PDF (Português (Brasil))
Mirative adverbial clauses in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2918
Juliana Fernandes Corrêa Nunes, Patrícia de Araujo Rodrigues
281-297
PDF (Português (Brasil))
The punctuation in the writing of the students of the elementary education
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3019
Marian Oliveira, Noélia Nascimento Ferraz Amorim
298-317
PDF (Português (Brasil))
Sociolinguistic evaluation and perceptions
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3100
Livia Oushiro
318-336
PDF (Português (Brasil))
Dialogues between enunciation and foreign language teaching
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2971
João Daniel Passarelli França, Marília Blundi Onofre
337-356
PDF (Português (Brasil))
Some remarks on the teaching of forensic phonetics to linguistics students
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3109
Renata Regina Passetti, Pablo Arantes
357-383
PDF (Português (Brasil))
The space of translation within the institutional realm: considerations on academic and governmental contexts from the perspective of the power turn
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3074
Rafaela Araújo Jordão Rigaud Peixoto
384-402
PDF (Português (Brasil))
Sobre a sintaxe da interpretação temporal dos infinitivos em português
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2891
Maurício Resende
403-425
PDF (Português (Brasil))
The stages of human life in social representations: a Corpus Linguistics perspective
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3077
Barbara Soares da Silva
426-438
PDF (Português (Brasil))
Path of literacies in the events and practices of literacy academic inexperienced student writers in Portuguese Language course
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3080
José Hipólito Ximenes de Sousa
439-457
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
408
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
184
Offensiveness scale: how offensive is this expression?
122
Os nomes de origem indígena dos municípios paulistas: uma classificação
114
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
112
Developed By
Open Journal Systems