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Vol. 43 No. 2 (2014)
Vol. 43 No. 2 (2014)
Published:
2015-05-24
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
614
PDF (Português (Brasil))
Nominata dos pareceristas
Comissão Editorial
615
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Marcelo Módolo
616
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Hypersegmentation of words in the lastest years of Elementary School’s texts
Lilian Maria da Silva
617-630
PDF (Português (Brasil))
La enseñanza de Lengua Portuguesa y la constitución del sujeto lector/escritor
Marta Luzzi
631-650
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L1
Selection strategy for homorganic forms in the acquisition of place in Brazilian Portuguese
Graziela Pigatto Bohn
651-665
PDF (Português (Brasil))
Language instances in child’s speech
Irani Rodrigues Maldonade
666-678
PDF (Português (Brasil))
The role of babbling in the manifestation of templates
Maria de Fátima de Almeida Baia
679-695
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L2/LE
On the perception of terminal sounds in English: an analysis through dynamic models
Jeniffer Imaregna Alcantara de Albuquerque
696-708
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Brazilians speaking Spanish and Argentineans speaking Portuguese: an analysis of the anaphoric direct object in non-native speakers’ production
Rosa Yokota
709-719
PDF (Português (Brasil))
Notes on nominal inflection of Portuguese spoken by indigenous people
Rosane de Sá Amado
720-729
PDF (Português (Brasil))
Filologia
Empleos de signos diacríticos en manuscriptos del siglo XVII y XIX: entre los pensamientos lingüísticos y las prácticas sociales
Helena de Oliveira Belleza Negro
730-744
PDF (Português (Brasil))
A hit on the royal head – the lexical selection in a manuscript letter from the Conde de Oeiras about an attack against the king of Portugal
Renata Ferreira Munhoz
745-758
PDF (Português (Brasil))
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
Policy and the tied teacher: an analysis of the city of São Paulo Prefecture’s official documents
Aline Akemi Nagata
759-773
PDF (Português (Brasil))
Epilinguistic activities; language; mother tongue teaching, the marker ‘mas’ (‘but’)
Camila Arndt Wamser, Letícia Marcondes Rezende
774-787
PDF (Português (Brasil))
The meanings attributed to the word ‘school’: memories of students’ first experiences in the formal education environment
Elisabeth Ramos da Silva, Maria José Milharezi Abud
788-800
PDF (Português (Brasil))
Representations about academic scientific texts: clues for the didactics of writing in the university
Juliana Alves Assis
801-815
PDF (Português (Brasil))
Investigating the relationship between reading and writing: an analysis of the reader status in the pre-university students’ writing
Luiz André Neves de Brito
816-829
PDF (Português (Brasil))
Contribuições e necessidades da formação docente propiciada pelo Programa Bolsa Alfabetização: resultados da experiência realizada em uma Universidade municipal paulista
Maria de Fátima Ramos de Andrade, Ana Sílvia Moço Aparício
830-844
PDF (Português (Brasil))
Raising awareness of writing practices and genres in English
Mary Jane Curry
845-852
PDF (Português (Brasil))
The profile of the languages codes and technologies teacher: an analysis of the ways of life set in school genres
Naiá Sadi Câmara
853-867
PDF (Português (Brasil))
Literary texts in Portuguese teaching for foreigners in a university context
Neide Tomiko Takahashi
868-881
PDF (Português (Brasil))
Analysis of the otherness in Public School System’s Cadernos of English as a foreign language
Olena Kovalek
882-894
PDF (Português (Brasil))
Speech genres and multiliteracies: a dialogic discussion
Rosineide de Melo
895-908
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
The semiology of aphasia from a social-historical-cultural perspective: case study analysis
Amanda Bastos Amorim de Amorim, Rosana do Carmo Novaes Pinto
909-925
PDF (Português (Brasil))
Topic-comment structures in an aphasic subject ́s reduced speech
Lou-Ann Kleppa
926-939
PDF (Português (Brasil))
Discourse phenomena in the enunciative discoursive activity of three subjects with Parkinson’s disease
Maira Camillo
940-953
PDF (Português (Brasil))
Psicolinguística
The child and the linguist: ways of inhabiting language?
Cláudia Thereza Guimarães de Lemos
954-964
PDF (Português (Brasil))
Tradução
A habitus for Darcy Ribeiro`s Brazilian Miscegenation in English: a corpus based translation study on the works O povo brasileiro e The Brazilian people
Talita Serpa
965-979
PDF (Português (Brasil))
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Italiano
Português (Portugal)
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