Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 48 No. 3 (2019)
Vol. 48 No. 3 (2019)
Published:
2019-12-18
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
1150-1156
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2798
Claudia Zavaglia
1157-1158
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
1159-1175
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The changes of landscape in Canaã, by Graça Aranha
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2356
Regina Célia dos Santos Alves
1176-1189
PDF (Português (Brasil))
Jornalismo em quadrinhos e relatos de guerra: considerações sobre a tradução de Le photographe
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2342
Sabrina Moura Aragão
1190-1208
PDF (Português (Brasil))
Comparative analysis of the phonological tables of native creole languages of the Gulf of Guinea
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2229
Manuele Bandeira, Shirley Freitas
1209-1226
PDF (Português (Brasil))
Canadian translators and beyond: Feminist translation theories and practices then and now
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2331
Pâmela Berton Costa, Lauro Maia Amorim
1227-1247
PDF (Português (Brasil))
Translation and retranslation of the novel Life of Pi: a translational stylistic exploratory study based on English/Portuguese bilingual parallel corpus
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2309
Raphael Marco Oliveira Carneiro
1248-1266
PDF (Português (Brasil))
Beyond images and sounds: (de)constructions of identities in Neon Bull [Boi Neon]
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2373
Rodrigo Souza Fontanini de Carvalho
1267-1285
PDF (Português (Brasil))
Brief characterization of the types of negation in Mehinaku (Arawak)
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2136
Angel Corbera Mori, Jackeline do Carmo Ferreira
1286-1306
PDF (Português (Brasil))
The mobilization of discursive memory in the cyberfeminist movement: analysis of the hashtag #metoo
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2223
Julia Lourenço Costa
1307-1328
PDF (Português (Brasil))
Derivações prefixais do tipo não-x, quase-x, além-x e mil-x na poética cabralina: marca de expressividade na neologia estilística
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2346
Rosana Maria Sant'Ana Cotrim
1329-1348
PDF (Português (Brasil))
Child-directed Language in a Bilingual English-Portuguese Kindergarten class
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2351
Ananda Brasolotto De Santis, Alessandra Del Ré
1349-1371
PDF (Português (Brasil))
Enunciados possíveis: um exercício sobre minorias e ethos discursivo
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2180
Ana Elisa Sobral Caetano da Silva Ferreira
1372-1385
PDF (Português (Brasil))
Interculturality in PFL teaching: active methodologies and linguistic policies
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2220
Gabriele Franco
1386-1399
PDF (Português (Brasil))
Analysis of affective prosody in schizophrenia from the Exprosodia application
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2200
Ana Cristina Aparecida Jorge
1400-1420
PDF (Português (Brasil))
“Espaço do Povo”: notes about the discursive ethos from a community newspaper in Paraisópolis
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2336
Jaqueline Jurkovich
1421-1439
PDF (Português (Brasil))
Youth protagonism and semiotic practices: an outline of theories done in the field
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2222
Daniel Carmona Leite
1440-1456
PDF (Português (Brasil))
Representations of reading in official documents: discourses on reading in Portuguese language teaching
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2204
Luana Alves Luterman
1457-1475
PDF (Português (Brasil))
The (con)texts of feminine resistance: nation, war, and identity in works of Mia Couto and Paulina Chiziane
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2272
Everton Fernando Micheletti
1476-1494
PDF (Português (Brasil))
The integration among the activities of reading, orality, writing and linguistic reflection: a proposal for the teaching of Portuguese Language in High School
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2210
Heliud Luis Maia Moura
1495-1516
PDF (Português (Brasil))
Linn da Quebrada: the trans body in the urban experience
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2361
Redson Pagnan, Marília Giselda Rodrigues
1517-1534
PDF (Português (Brasil))
Occluded genres in telecollaboration: the variation in the rhetorical structure of the initial teletandem oral session
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2175
Laura Rampazzo
1535-1553
PDF (Português (Brasil))
The semantic identity of the preposition EM
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2219
Elizabeth Gonçalves Lima Rocha
1554-1567
PDF (Português (Brasil))
Semantic identity and variation of the verb SECAR in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2259
Márcia Romero, Juliana Perez Kiihl
1568-1582
PDF (Português (Brasil))
A escrita fora da escola: tecendo um imaginário discursivo
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2325
Aldimeres Ferraz da Silva, Eliana Donaio Ruiz
1583-1600
PDF (Português (Brasil))
A construção modal facultativa [ter_como]
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2359
Cibele Naidhig de Souza
1601-1619
PDF (Português (Brasil))
The terminological issue of organophosphorus compounds in Pesticide Chemistry: a corpus-based approach
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2270
José Victor de Souza
1620-1638
PDF (Português (Brasil))
The negative Courtesy in the discursive interaction with cultured speakers of Porto Velho-RO
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2321
Rosa Maria Aparecida Nechi Verceze
1639-1656
PDF (Português (Brasil))
Verbivocovisuality in the documentary “Stories of when water has arrived”: responsible act and dialogue in the intersemiotic constitution
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i3.2353
Marco Antonio Villarta-Neder
1657-1672
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
225
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
149
Os nomes de origem indígena dos municípios paulistas: uma classificação
142
Língua, linguagem e fala na “Teoria do Valor” de Ferdinand de Saussure
130
A diversidade linguística no ensino de português como língua adicional e língua estrangeira
117
Developed By
Open Journal Systems