Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 48 No. 1 (2019)
Vol. 48 No. 1 (2019)
Published:
2019-04-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2444
Comissão Editorial
1-8
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2445
Claudia Zavaglia
9-10
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Ideas on research funding in the area of Letters
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2419
Fabio Akcelrud Durão
11-22
PDF (Português (Brasil))
An ongoing translation of the letters of the Jesuit mission in Japan
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2265
Alessandro Jocelito Beccari
23-39
PDF (Português (Brasil))
Word segmentation and spelling conventions: a look at the writing acquisition over the centuries
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2354
Adelaide Camilo
40-57
PDF (Português (Brasil))
Debate about the notion of planes of language in contemporary discursive semiotics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2190
Carolina Mazzaron de Castro
58-75
PDF (Português (Brasil))
Multiliteracy Pedagogical Practice in public school context
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2197
Bruno Ciavolella
76-94
PDF (Português (Brasil))
The inter-concept relations for the terminology of Brazilian marriage certificates: proposal for a conceptual system
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2139
Beatriz Curti-Contessoto
95-117
PDF (Português (Brasil))
The English language needed by the “Smoke Squadron” pilots: how specific can the Language for Specific Purposes be?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2131
Ana Lígia Barbosa de Carvalho e Silva
118-139
PDF (Português (Brasil))
A syntactic-semantic analysis for the wipe verbs of Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2186
Kely Stefani de Oliveira
140-163
PDF (Português (Brasil))
Análise da lexicalização e das funções das unidades terminológicas da área de Currículo Escolar em Educação Profissional Técnica de Nível Médio organizado por competências
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2146
Fernanda Mello Demai
164-182
PDF (Português (Brasil))
Formas de nomear ruas de Campo Grande: o que revela a toponímia do bairro Novos Estados.
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2339
Janaina Domingues Verão das Neves
183-199
PDF (Português (Brasil))
An acoustic analysis of the Spanish word “este” in metadiscoursive function
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2369
Telma Aparecida Félix da Matta Ccori
200-222
PDF (Português (Brasil))
Discursive memory and political satire: the parody of the (self)designation “cidadão de bem” [good citizen] by The Piauí Herald
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2304
Filipo Figueira
223-241
PDF (Português (Brasil))
Implementing the Language without Borders Program at UNESP
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2289
Sandra Mari Kaneko-Marques, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
242-261
PDF (Português (Brasil))
The co-occurrence of modal elements present in self-help books directed to women
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2280
Sandra Denise Gasparini Bastos, Anna Flora Brunelli
262-275
PDF (Português (Brasil))
Project ALIP (Linguistic Sample from the interior of São Paulo) and Iboruna database: 10 years contributing to Brazilian Portuguese description
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2430
Sebastião Carlos Leite Gonçalves
276-297
PDF (Português (Brasil))
Contributions of the Subproject Print Journalistic Genres: Historicity, Constitution and Change in a Critical-Discursive Perspective to the History of the São Paulo’s Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2234
Fábio Fernando Lima
298-318
PDF (Português (Brasil))
“Engenharia Biomédica” and “Bioengenharia”: Similar terms?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2244
Márcia de Souza Luz Freitas
319-337
PDF (Português (Brasil))
Fake News: a discursive investigation
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2324
Gabriel Reis Moraes Machiaveli
338-355
PDF (Português (Brasil))
Process of acquisition of Latin as a counterpart for the learning of foreign languages
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2370
Marly de Bari Matos
356-369
PDF (Português (Brasil))
The construction [[supondo_que]CON
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2372
Taisa Peres de Oliveira
370-383
PDF (Português (Brasil))
Linguistics, music and human cognition: from a static representation to a dynamical interaction
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2388
Verônica Penteado Siqueira
384-403
PDF (Português (Brasil))
A expressão do pronome pessoal sujeito no espanhol falado no Caribe colombiano
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2148
Alder Luis Pérez Córdoba, Roberto Gomes Camacho
404-424
PDF (Português (Brasil))
The aspectual auxiliary micro-constructions with “deixar” in Brazilian Portuguese under the constructional approach
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2305
José Roberto Prezotto Júnior
425-444
PDF (Português (Brasil))
Constraints grammar of verb stress in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2268
Fernanda Alvarenga Rezende
445-464
PDF (Português (Brasil))
Portuguese syntax in constructional perspective: properties and challenges
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2179
Mariangela Rios de Oliveira
465-483
PDF (Português (Brasil))
Enunciative complexity in Memórias da Emília
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2206
Aline Suelen Santos
484-497
PDF (Português (Brasil))
Between “picadas” and “trilhas” in the North and South regions of Brazil: what the data of the Atlas Linguístico do Brasil Project reveal
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2365
Mércia Cristina dos Santos
498-522
PDF (Português (Brasil))
Taboo lexicon in detective novel: pragmatic factors in the translation from Spanish to Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2358
Flávia Seregati
523-539
PDF (Português (Brasil))
The proficiency level as a mediator factor in the washback effect process in EPLIS
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2151
Paula Ribeiro e Souza
540-560
PDF (Português (Brasil))
The listening-to-write tasks in Celpe-Bras proficiency test: construct and operationalization
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v48i1.2141
Monica Panigassi Vicentini
561-580
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
180
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
170
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
139
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
134
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
120
Developed By
Open Journal Systems