Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 49 No. 1 (2020)
Vol. 49 No. 1 (2020)
Published:
2020-05-01
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Sumário
Comissão Editorial
1-8
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2833
Claudia Zavaglia
9-10
PDF (Português (Brasil))
Artigos
50 years of the Linguistic Studies Group of São Paulo State
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2806
Luciani Tenani
11-21
PDF (Português (Brasil))
The 50th GEL’s anniversary: paths of linguistics in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2508
Olga Ferreira Coelho
22-35
PDF (Português (Brasil))
Group formation in language sciences: the case of GEL
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2812
Cristina Altman
36-47
PDF (Português (Brasil))
Speech and teaching: guidelines to provide new meanings for school in the present days
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2784
Cecilia Maria Aldigueri Goulart
48-71
PDF (Português (Brasil))
Textual and terminological accessibility: promoting intralinguistic translations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2775
Maria José Bocorny Finatto
72-96
PDF (Português (Brasil))
From writing a collaborative glossary to discussing the terms “aviation English” and “aeronautical English”
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2561
Patricia Tosqui-Lucks, Ana Lígia Barbosa de Carvalho e Silva
97-116
PDF (Português (Brasil))
Ferdinand de Saussure: possible relations between language and history
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2496
Stefania Montes Henriques, Micaela Pafume Coelho
117-134
PDF (Português (Brasil))
From phonological to discursive: hypothesis about the production of the so-called telegraphic speech in the context of aphasia
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2624
Rosana do Carmo Novaes-Pinto
135-151
PDF (Português (Brasil))
Virtual exchanges and internationalization at home: reflections and implications for Applied Linguistics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2469
Ana Cristina Biondo Salomão
152-174
PDF (Português (Brasil))
Portuguese teaching for refugees: may they enter?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2588
Ana Letícia Carneiro de Oliveira
175-189
PDF (Português (Brasil))
Word spelling fluctuation: morphosyntactic aspects
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2701
Roberta Pereira Fiel
190-209
PDF (Português (Brasil))
An historical view to Brazilian Portuguese through the lyrical genre: contributions from Cantigas de Santa Maria analysis
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2577
Gisela Sequini Favaro
210-225
PDF (Português (Brasil))
The Bruxas Paulistas project and the edition of ecclesiastical processes
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2716
Marcelo Módolo
226-240
PDF (Português (Brasil))
A hipótese da «soldadura» na formação de topônimos indígenas monolexicais de estrutura poliléxica na língua de origem
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2698
Camila André do Nascimento da Silva, Aparecida Negri Isquerdo
241-264
PDF (Português (Brasil))
Lexicografia monolíngue pedagógica e ensino do vocabulário: interfaces teóricas e práticas
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2474
Renato Rodrigues-Pereira
265-283
PDF (Português (Brasil))
Análise quantitativa dos dados para um protótipo de dicionário semibilíngue de expressões idiomáticas
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2550
Natália Gabrieli dos Santos Fagundes Euzébio
284-296
PDF (Português (Brasil))
Subjective-modal insubordinate completive constructions in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2675
Flavia Bezerra de Menezes Hirata-Vale
297-311
PDF (Português (Brasil))
The discontinuous noun phrase: non-canonical orderings of the constituents of the NP in Portuguese from São Paulo countryside
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2600
Nathalia Pereira de Souza-Martins
312-326
PDF (Português (Brasil))
Auxiliarity degree of the micro-construction [deixar+de+V2inf.] in archaic Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2700
José Roberto Prezotto Júnior
327-345
PDF (Português (Brasil))
Padrões morfossintáticos da inferência e da dedução em língua portuguesa
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2694
Vítor Henrique Santos da Silva
346-363
PDF (Português (Brasil))
The interdisciplinary importance of Ecclesiastical Court’s documentation in São Paulo: the Joana Gil case
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2697
Nathalia Reis Fernandes
364-378
PDF (Português (Brasil))
Controversies in pathologization and counterdiscourses in aphasia and childhood
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2685
Maria Irma Hadler Coudry
379-396
PDF (Português (Brasil))
Ethos e pathos na elaboração de vínculos: considerações sobre a construção enunciativo-discursiva dos efeitos de empatia na argumentação em colunas jornalísticas
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2679
Ivani Cristina Brito Fernandes
397-416
PDF (Português (Brasil))
Portuguese loanwords in Mehináku Arawakan language
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2476
Paulo Henrique de Felipe
417-433
PDF (Português (Brasil))
The sociohistory from Santos and its relation to the variation of “tu” and “você” in the pronominal treatment
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2456
Victor Carreão
434-451
PDF (Português (Brasil))
The role of social gender in sociolinguistic studies: methodological challenges in the analysis of the variable future
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2481
Camila Bordonal Clempi, Angélica Rodrigues
452-470
PDF (Português (Brasil))
Literature, affection, and masculinity: a reading of the works of Ondjaki and Mia Couto
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2631
Everton Fernando Micheletti
471-490
PDF (Português (Brasil))
The formation of the critical reader in Spanish class: the curricular attitude towards textbook loopholes
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2478
Larissa Cristina Arruda de Oliveira Benedini
491-509
PDF (Português (Brasil))
The internalization process and English language teaching and learning within a state university
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2530
Sandra Mari Kaneko Marques, Melissa Alves Baffi Bonvino
510-527
PDF (Português (Brasil))
Designing a teaching activity for the English language driven by learners’ data
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i1.2568
William Danilo Garcia, Paula Tavares Pinto
528-549
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
529
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
193
A diversidade linguística no ensino de português como língua adicional e língua estrangeira
159
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
136
Offensiveness scale: how offensive is this expression?
124
Developed By
Open Journal Systems